شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » دستگیری اراذل و اوباش زورگیر در اصفهان /کلاهبرداری 20 میلیاردی با شگرد برنده شدن در قرعه کشی 

دستگیری اراذل و اوباش زورگیر در اصفهان /کلاهبرداری 20 میلیاردی با شگرد برنده شدن در قرعه کشی 

کد خبر: 9356

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یک زن و شوهر که با شگرد تماس تلفنی با شهروندان و اعلام برنده شدن در قرعه کشی به اطلاعات حساب بانکی آنها دسترسی پیدا کرده و بالغ بر 20 میلیارد ریال به جیب زده بودند خبر داد. 

رخدادشهر: سرهنگ" سید مصطفی مرتضوی" گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها با شگرد کلاهبرداری تلفنی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های علمی و تخصصی صورت گرفته مشخص شد کلاهبرداران با سخنوری ماهرانه خود را به عنوان مجری برنامه های رادیو و تلویزیونی و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه جا زده و با اعلام اینکه شما در قرعه کشی ما برنده گوشی تلفن همراه، شارژ اینترنت یا کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده اید مخاطبان خود را فریب داده و با ترفندی خاص به رمز پویای انها دسترسی پیدا کرده و از این طریق حساب بانکی آنها را خالی می کردند. 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه متهمان این پرونده بسیار حرفه ای عمل کرده و هیچ ردی از خود باقی نمی گذاشتند گفت: در نهایت با تلاش شبانه روزی و هوشمندی بالای کارشناسان پلیس فتای استان رد پای یک زن و شوهر در این کلاهبرداری ها به دست آمد و با مشخص شدن هویت اصلی این افراد ماموران سریعاً برای دستگیری آنها وارد عمل شدند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه این زن و شوهر جوان در یکی از مناطق شهر اصفهان دستگیر و پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف کردند عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 40 عدد کارت بانکی، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، 15 جلد شناسنامه و چندین مورد کارت ملی و یک دستگاه کارتخوان کشف شد.

وی اذعان داشت: علاوه بر استان اصفهان مال باختگان بسیار زیادی از سراسر کشور علیه متهمان شکایت کردند و ارزش وجوه کلاهبرداری های صورت گرفته توسط این افراد تا کنون 20 میلیارد ریال برآورد شده که احتمال افزایش یافتن این رقم نیز وجود دارد.

مرتضوی با اشاره به تحویل این زوج کلاهبردار به مرجع قضائی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم فریب افرادی که به عنوان مجری برنامه های مختلف تماس گرفته و به بهانه پرداخت جایزه درخواست رمز و اطلاعات کارت بانکی شما را کرده و یا از شما می خواهند به لینکی که برایتان ارسال می کنند وارد شده و در ان ثبت نام کنید توجه نکنند چرا که هیچ ارگان و سازمان و شرکتی و همچنین هیچ برنامه رادیو و تلویزیونی برای پرداخت جایزه از شهروندان اطلاعات خصوصی کارت بانکی را دریافت نمی کند و در صورت مواجه با این گونه موارد باید بدانید که قصد کلاهبرداری از شما را دارند.

کشف 20 میلیارد اموال به سرقت رفته از 4 منزل در اصفهان 

جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند 4 نفره ای که از 4 منزل در شهر اصفهان 20 میلیارد اموال را به سرقت برده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد. 

سردار "محمدرضا هاشمی فر" گفت : در پی وقوع چندفقره سرقت از منازل جنوب شهر اصفهان موضوع توسط کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان دنبال شد. 

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی من ازلی که مورد دستبرد قرار گرفته بودند و جمع آوری آثار و ادله بجا مانده از سارقان و انجام یک سری اقدامات تخصصی در نهایت رد پای 4 سارق سابقه دار را در این سرقت ها بدست آوردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: با شناسایی هویت متهمان، این افراد در رصد هوشمندانه کارآگاهان قرار گرفته و پس از چندین شبانه روز کار پلیسی سرانجام هر 4 نفر در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

سردار هاشمی فر با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه شامل طلاجات، گوشی تلفن همراه، وسایل صوتی و تصویری و الکترونیکی، قالیچه و ... در بازرسی مخفیگاه این باند گفت: برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش ریالی اموال مکشوفه بالغ بر 20 میلیارد ریال هستند.

مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهمان به 4 فقره سرقت از منازل جنوب شهر اصفهان از تحویل متهمان به مرجع قضائی خبر داد و عنوان داشت: طرح ضربتی مقابله با سرقت به صورت مداوم و مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از همین جا به کسانی که به حقوق و اموال مردم تعرض کنند هشدار می دهم که بدانند در صورت هرگونه تحرکی از سوی آنان با برخورد سریع، قاطع و پشیمان کننده پلیس و دستگاه قضائی مواجه خواهند شد.

کشف محموله میلیاردی قاچاق در"شهرضا" 

سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان "شهرضا"از کشف محموله کالاي قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال در عمليات ماموران انتظامي اين فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ"شکرالله پورخاقان گفت : مأموران مستقر در ايستگاه ایست و بازرسي شهيد امامي شهرضا در راستاي اجراي طرح تشديد مقابله با قاچاق کالا و ارز حين کنترل خودرو های عبوری به يک دستگاه کاميون مشکوک و جهت بررسي آن را متوقف کردند. 

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مرجع قضائي به بازرسي از اين کاميون پرداخته که در این راستا تعداد 2 دستگاه اينورتر(مبدل جریان برق) ، 28 طاقه پارچه ، 250 هزار نخ انواع سيگار، 8 عدد چادر مسافرتي، 28 قوطي مکمل پروتئيني، 800 جفت صندل، 80 بسته انواع پوشاک ، 750 قلم لوازم ارايشي بهداشتي و يکدستگاه پمپ کف کش صنعتي خارجي که همگی فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکي بود را کشف کردند.

سرپرست انتظامي شهرستان شهرضا با اشاره به اينکه كارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مشكوفه را 10 ميليارد ريال برآورد كردند ادامه داد: در اين رابطه يک دستگاه کاميون توقيف و يک متهم نيز دستگير که پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحویل داده شد.

اين مقام انتظامي در پايان قاچاق کالا و ارز را از عوامل منفی تأثیر گذار بر تولید، اشتغال، و سایر بخش های اقتصادی کشور برشمرد و بر برخورد قاطع و قانونمند پلیس با این مسئله تأکید کرد و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های 110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری اراذل و اوباش زورگیر در اصفهان 

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شناسای ی و دستگیری 2 نفر از اراذل و اوباش که اقدام به 11 فقره زورگیری از شهروندان کرده بودند خبرداد. 

سرهنگ"حسين بساطي" بيان داشت: در پي وقوع چند فقره زورگیری و ایجاد مزاحمت توسط چند نفر از اراذل و اوباش در یکی از مناطق شهرستان اصفهان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با تلاش های شبانه روزی و اقدامات هوشمندانه پلیسی 2 متهم را در این رابطه شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آن ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: متهمان دستگیر شده که از اراذل و اوباش سطح 2 و دارای سوابق متعدد شرارت، درگیری و سرقت بودند در تحقیقات اولیه انجام شده به 11 فقره زورگیری در این شهرستان اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان با تاكيد بر اينکه امنيت مردم خط قرمز پليس است خاطر نشان کرد: برخورد پليس با اخلالگران نظم و امنيت عمومي و متعرضین به حقوق شهروندان قاطعانه و بدون مماشات خواهد بود و خوشبختانه به پشتوانه همكاري آگاهانه شهروندان اقدامات موثر و خوبي در این خصوص انجام و همچنان ادامه خواهد داشت.

انهدام باند سارقان خودرو در برخوار

فرمانده انتظامي شهرستان برخوار از انهدام باند 3 نفره سارقان خودرو با 5 فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد. 

سرهنگ"نعمت خليلي" بیان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان برخوار، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی افزود: در این راستا مأموران با بررسی های میدانی و اقدامات هوشمندانه پلیسی 3 سارق را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آن ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با اشاره به کشف یک دستگاه خودروی مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تصریح کرد: سارقان دستگیر شده که در مواجهه با ادله و مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند در تحقیقات اولیه انجام شده به 5 فقره سرقت خودرو اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

اين مقام انتظامي در پایان به شهروندان توصیه کرد ضمن رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در جهت پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه خود، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه ای مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

کلید واژه ها:
نیروی انتظامی
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید